شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

تاریخچه ماشین لباسشویی

۴,۳۴۱ بازديد


اولین نوع ماشین لباسشویی در سال 1797 اختراع شد و یک تخته لباسشویی بود، اما در سال 1874، ویلیام بلکستون، تاجر و کشاورز ذرت اهل ایندیانا، به همسرش هدیه تولدی داد که ماشینی بود که خاک را از روی لباس می شست و این را جارو می کرد. دستگاه شامل یک تغار چوبی بود که در آن یک تکه چوب مسطح با شش میخ چوبی کوچک و دسته ای بود که آنها را به جلو و عقب حرکت می داد. در سال 1900، میخ های فلزی جایگزین میخ های چوبی شدند. در سال 1906 موتور الکتریکی برای اولین بار در آن دستگاه استفاده شد. در سال 1907 اولین دستگاه Maytag ساخته شد که دارای یک دسته چرخان و یک چرخ لنگر در زیر آن بود. در سال 1922، شرکت Maytag سیستمی را راه اندازی کرد که به جای خیساندن لباس ها در آب، آنها را با فشار و هم زدن آب تمیز می کرد.

از تمام روش های پیشنهادی در آن زمان برای طراحی ماشین لباسشویی، امروزه تنها دو سیستم باقی مانده است. یکی سیستم فشار آب است که هنوز هم مهمترین سیستم است و دیگری سیستم سیلندر که در آن لباس ها را در یک سیلندر می چرخانید. در اوایل دهه 1930، شعبه ای از شرکت هوایی Bendix شروع به کار بر روی توسعه مهم تر ماشین لباسشویی کرد. دستگاهی که توسط جان دبلیو چمبرلین اختراع شد به طور همزمان آب اضافی را شسته، شست و شو داده و از بین می برد. یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه، معرفی اولین ماشین لباسشویی اتوماتیک در سال 1947 بود. 1900، جد Viral Pool، اولین شرکتی بود که این کار را انجام داد. در سال 1953 ماشین لباسشویی به یکی از لوازم ضروری خانه تبدیل شد و از آن زمان تاکنون این وسیله کامل است و دکمه هایی برای انواع پارچه های جدید و خاص به آن اضافه می شود.

آیا کارخانه قصد دارد ماشین لباسشویی را طوری بسازد که سریع خراب شود و خاموش شود؟

- نه از روی عمد، اما در نهایت این اتفاق می افتد. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی مدرن به گونه‌ای ساخته می‌شوند که تا حد امکان ارزان‌تر به فروش برسند، زیرا خریداران (البته آن‌هایی که خام‌تر و کم‌تجربه‌تر هستند) آن را می‌خواهند. نتیجه این است که ماشین لباسشویی هایی تولید می شوند که عمر زیادی ندارند و از طرفی هزینه تعمیر آن ها بسیار بالاست. بنابراین، این ماشین لباسشویی ها چندان ارزان نیستند و در واقع در دراز مدت گران تر هستند. هر چه ماشین لباسشویی ارزان تر باشد، فاصله بین هزینه های تعمیر و تعویض قطعات آن کمتر است. بسیاری از ماشین‌های لباسشویی ارزان بیش از سه تا پنج سال عمر نمی‌کنند، زیرا وقتی برای اولین بار خراب می‌شوند، باید نصف قیمت خرید یا بیشتر برای تعمیر هزینه داشته باشند. از طرفی سازندگان ماشین لباسشویی های ارزان قیمت تمایلی به تامین قطعات یدکی ارزان قیمت ندارند که این موضوع موضوع را مشکل سازتر می کند. با توجه به این نکات، بهتر است ابتدا یک ماشین لباسشویی گرانتر خریداری کنید. به شرطی که تحقیقات خود را از قبل انجام دهید و مطمئن شوید که اگر قطعه ای در آینده نیاز به تعویض داشته باشد، قطعات تعویض ماشین لباسشویی مورد نظر شما قیمت مناسبی دارند. در غیر این صورت، اگر یک ماشین لباسشویی گران قیمت بخرید، معمولاً تا 20 سال کاملاً محافظت می شوید. بعضی ها فکر نمی کنند ماشین لباسشویی شان هر چهار پنج سال یک بار خراب می شود و به این بهانه وسایلشان را عوض می کنند، اما مسائل زیست محیطی امروزی حتی این افراد را هم در فکر خود می طلبد. برای تعمیر لباسشویی به نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش مراجعه نمایید.


▪ تفاوت مدل پایه با آخرین مدل برند ماشین لباسشویی چیست؟

افرادی که می خواهند ماشین لباسشویی بخرند با سوالات اساسی روبرو هستند. بنابراین، اگر برای ماشین لباسشویی گران‌تر هزینه بیشتری بپردازید، آیا لباس‌های شما بهتر می‌شویند؟ پاسخ منفی است. هنگام خرید ماشین لباسشویی مدل جدیدتر، معمولا تنظیمات بیشتر، چرخش سریعتر و سیلندرهای بزرگتر دریافت می کنید، اما کیفیت ساخت یکسان است. همه تولید کنندگان ماشین لباسشویی چندین مدل را طبق استانداردهای خود تولید می کنند. مدل های پایه معمولا سرعت چرخش کمتر، دکمه ها و تنظیمات کمتر و حجم کمتری دارند. تفاوت قیمت مدل پایه با آخرین مدل می تواند به هزاران تومان برسد اما در کیفیت تفاوتی وجود ندارد. اگر می خواهید کیفیت ماشین لباسشویی خریداری شده را بهبود ببخشید، باید مارک بهتری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک مدل اولیه ماشین لباسشویی را از برند بهتری انتخاب کنید، مطمئناً بی‌صدا و مطمئن‌تر از یک مدل مدرن از یک برند پایین‌تر کار می‌کند. نکته مهم این است که در مورد ساخت ماشین لباسشویی، چه مدل های اولیه، چه قابل تنظیم و چه مدرن، همه آنها با استانداردهای یکسان ساخته شده اند و اکثر قطعات آنها یکسان هستند. در هنگام خرید قیمت پایه ماشین لباسشویی برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر قیمت پایه ماشین لباسشویی 400 هزار تومان است و مدلی که دوست دارید 700 هزار تومان است، بدانید که برای ظاهر و دکمه های اضافه 300 هزار تومان می پردازید. اگر از این دکمه ها استفاده نمی کنید، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

▪ اگر ماشین لباسشویی گرانتر بخرم ماشین بهتری خواهم داشت؟

اگر از یک برند خوب خرید می کنید، بله، اما اگر هزینه زیادی برای خرید یک مدل بسیار گران قیمت از همان برند با دکمه های زیاد و سرعت چرخش سریع خرج کنید، پاسخ منفی است. باید به خاطر داشته باشید که اصطلاح "ماشین لباسشویی خوب" به کیفیت و قابلیت اطمینان ماشین لباسشویی اشاره دارد. به عنوان مثال، یک ماشین لباسشویی خوب با سرعت 1400 دور در دقیقه که شش کیلوگرم وزن دارد، ممکن است هنوز از یک ماشین لباسشویی مدل ارزان تر از همان مدل "بهتر" باشد. فقط با سرعت 1000 دور در دقیقه می چرخد ​​و صدای پنجگانه دارد کیلویی اگر ماشین لباسشویی نمایندگی بوش را از روی دکمه ها و تنظیمات آن بررسی کنید از این مهم چشم پوشی می کنید و مثل خرید یک ماشین زخمی با رنگ زیبا و بوق بلند است.

برخی از افراد شاکی هستند که برای تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی خود مجبور به پرداخت هزینه های منظم هستند. این ماشین لباسشویی ها کیفیت خوبی ندارند و ارزان خریداری می شوند. اما این افراد اعتراف می کنند که «ماشین لباسشویی خود را خیلی ارزان نمی خرند». مشکل این است که آنها برای چرخش سریعتر، حجم بیشتر و تنظیمات مختلف هزینه اضافی پرداخت کردند، نه برای کیفیت قطعات. حتی بدترین تولیدکنندگان نیز می توانند زیباترین رنگ را به محصول خود بدهند. همچنین می تواند بسیار سریع باشد، اما به دلیل ارزان بودن سایر قطعات، به شدت لرزش دارد و کودک همزمان شروع به کار می کند. اگر مدل اصلی را هنگام خرید بخرید، ممکن است خیلی سریع نچرخد، تنظیمات کمتری دارد و حجم آن متوسط ​​است، اما با این قیمت به مدل کوچک برند جدید می ارزد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.