پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

شرایط مهاجرت به ترکیه چیست؟

۳ بازديد


اکنون بسیاری از شهروندان ایرانی می خواهند به ترکیه بروند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که جدا از میزان آزادی اجتماعی چه عواملی ایرانیان را مجبور به این کار می کند و آیا مهاجرت ایران به یک کشور آسیایی- اروپایی منطقی است؟

اگر بخواهیم از زوایای مختلف به موضوع داغ و پرطرفدار مهاجرت به ترکیه نگاه کنیم، باید بگوییم که مهاجرت و حضور در ترکیه مزایای زیادی برای شهروندان ایرانی دارد که از جمله آنها می توان به امکان پذیرش بدون ویزا در دانشگاه های دولتی ترکیه اشاره کرد. شامل آموزش رایگان. , اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ اقامت دائم و از طریق گذرنامه ترکیه روش های سرمایه گذاری و خرید ملک، فرصت کار در بازارهای بین المللی، درخواست انواع ویزای آمریکا در سفارتخانه های بزرگ دنیا دسترسی به ویزای کانادا و ویزای انگلستان.

صرف نظر از مزایای ذکر شده در بالا، برخی افراد مهاجرت به ترکیه را راهی برای دریافت ویزا، مهاجرت، کار، تحصیل و زندگی در کشوری مانند کانادا می دانند.

اما برخی دیگر به دلیل مجاورت دو کشور، نزدیکی فرهنگ و آب و هوا، سخت نبودن روند مهاجرت، وجود فرصت های شغلی فراوان در برترین مقاصد گردشگری جهان، نیازی به دریافت ویزا ندارند. و فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه های معروف بین المللی که هدف اصلی آنها ترکیه است. بنابراین در این مقاله قصد داریم شرایط و انواع مهاجرت به ترکیه را توضیح دهیم.

مهاجرت به ترکیه

همانطور که می دانید خوشبختانه ایران روابط دوستانه ای با ترکیه دارد و به همین دلیل شهروندان ایرانی این امکان را دارند که بدون دریافت ویزای توریستی به این کشور رفته و 90 روز اقامت داشته باشند.

اما وقتی صحبت از مهاجرت به ترکیه و اقامت موقت یا دائم در این کشور می شود، موضوع فرق می کند و طبق قانون دولت ترکیه. شرایط بسته به وضعیت مهاجرت متقاضی متفاوت خواهد بود.

به طور کلی انواع مهاجرت به ترکیه شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت ازدواج، مهاجرت خرید ملک، مهاجرت سرمایه گذاری و مهاجرت کاری می باشد که در زیر به هر یک اشاره شده است.

از طریق تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید

با توجه به عدم نیاز به اخذ ویزای تحصیلی و سهولت نسبی مراحل اخذ پذیرش نامه، امکان تحصیل رایگان و کم هزینه در دانشگاه دولتی، مدرک معتبر دانشگاهی، امکان کلیه بورسیه ها، دانشجویی شغل و سایر مزایای تحصیل در سطح بالا ترکیه، مهاجرت، تحصیل، یکی از رایج ترین گزینه های موجود برای شهروندان ایرانی واجد شرایط محسوب می شود.

پس اگر قصد مهاجرت به ترکیه به ترکیه را دارید می توانید با گذراندن دوره های پیش نیاز، آزمون زبان ترکی تومر و آزمون آمریکا بدون نیاز به ویزا و مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنید.

این اجازه اقامت تا پایان دوره تحصیلی دانشجو قابل تمدید است و وی می تواند در طول مدت تحصیل به صورت پاره وقت در ترکیه به عنوان دانشجو مشغول به کار شود. در عین حال، پس از فارغ التحصیلی می توانید به زندگی در ترکیه ادامه دهید و از کار تمام وقت در بازار کار بین المللی این کشور بهره مند شوید.

به طور کلی، پس از 5 سال اقامت قانونی در ترکیه می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام کنید. در این رابطه به شما توصیه می کنیم شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه را مطالعه فرمایید. اگر بخواهید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور می توانید از خدمات مهاجرت تحصیلی Lets Go Uni استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با راه های مهاجرت به ترکیه با موسسه مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.


مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اگر واجد شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیستید یا می خواهید از روش های دیگر مهاجرت به ترکیه استفاده کنید، مهاجرت کاری یکی دیگر از گزینه های موجود و قابل اجرا در این کشور است. در این زمینه مطالعه مقاله بهترین راه برای اخذ اقامت دائم ترکیه را از دست ندهید.

به طور کلی اگر زبان ترکی را بلد باشید و مهارت و تخصص حرفه ای داشته باشید این امکان را دارید که بدون ویزا یا اخذ مجوز در این کشور کار کنید. اما از نظر قانون کار در ترکیه، بهتر است مدارک زیر را برای اخذ مجوز کار و ویزای کار ترکیه به اداره کار در این کشور ارائه دهید تا از جریمه های دولتی و موانع مختلف استخدام در شرکت ها جلوگیری شود.

اصل پاسپورت معتبر

2 برگه رنگی و یک عکس جدید.

فرم درخواست کار

نرم افزار الکترونیکی

فرم پیشنهاد کار کارفرما

صلاحیت تحصیلی

رکورد شغلی

آدرس ایمیل

رمز عبور رسمی کاربر

کارت ملی برای اتباع خارجی

شماره مالیات

مجوز یا ویزای کار ترکیه به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت تمدید قرارداد کاری و ادامه اقامت فرد به مدت 3 و 6 سال در شرایط زیر صادر می شود. طبق قانون، اگر به مدت 6 سال در مدت 8 سال به طور قانونی در ترکیه کار کنید، می توانید مجوز کار دائم دریافت کنید.

به عبارت دیگر، اگر مهارت های کاری کافی و توانایی تعامل موثر به زبان ترکی با کارفرما و سایر همکاران خود را داشته باشید، می توانید اقامت موقت و سپس اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که با 5 سال اقامت قانونی ترکیه از طریق مجوز تحصیل یا کار، می توان برای تابعیت این کشور اقدام کرد و از مزایای شهروندی و زندگی ترکیه برخوردار شد.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

طبق قانون جدیدی که در سال 2018 توسط رجب طیب اردوغان در ترکیه تصویب شد، می توانید با خرید یک یا چند ملک به ارزش 250000 دلار به این کشور مهاجرت کنید و از شهروندی، اقامت دائم و مزایا برخوردار شوید. پاسپورت ترکیه برای شما و خانواده تان.

این یک معامله برد-برد است، زیرا شما فرصت دریافت کارت اقامت و شهروندی ترکیه و پاسپورت را دارید و همچنین می توانید با اجاره ملک از درآمد ارزی بهره مند شوید. البته باید به یاد داشته باشید که شما مجاز به فروش ملک در 3 سال اول خرید نیستید.

علاوه بر اعتبار بیشتر پاسپورت ترکیه نسبت به پاسپورت ایرانی، از مزایای زیر نیز برخوردار خواهید بود:

امکان داشتن دو شهروندی و پاسپورت همزمان

امکان استفاده از خدمات پزشکی دولتی

رای ژنرال دوا

واجد شرایط بازنشستگی و بیمه

امکان اخذ سریع کارت اقامت و پاسپورت حداقل 30 روز کاری

افتتاح حساب بانکی و استفاده از مسترکارت و ویزا

آموزش رایگان برای شما و فرزندانتان

انواع ویزا از کشورهای مختلف جهان به صورت همزمان با دو پاسپورت قابل درخواست است

مجوز کار تمام وقت

امکان کسب ارز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.