شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ايران سراغ مشتريان نفتي قديمي رفت

۴۸ بازديد
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد ايران با مشتريان قديمي خود در آسيا براي بررسي تمايل آنها به خريد نفت در صورت رفع تحريم هاي آمريكا تماس گرفته است.
                                                   ايران سراغ مشتريان نفتي قديمي رفت

 

به گزارش تابناك به نقل از  ايسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شركت ملي نفت ايران حداقل با پنج پالايشگاه آسيايي براي مذاكره درباره قراردادهاي عرضه نفت در صورت رفع تحريم ها گفت و گو كرده است.

اين مذاكرات مقدماتي بوده اند و هيچ صحبتي درباره حجم عرضه يا قيمت نشده است.

صادرات نفت ايران در پي بازگشت تحريمهاي آمريكا در اواسط سال ۲۰۱۸ و پايان معافيت هاي واشنگتن براي برخي از مشتريان نفت ايران در سال ۲۰۱۹، متاثر شد. شماري از پالايشگاه هاي چيني همچنان به خريد نفت ايران ادامه مي دهد. پيش از اين تحريم ها، چين، هند، كره جنوبي و ژاپن بزرگترين مشتريان نفت ايران در آسيا بودند.

صادرات نفت ايران در اوايل سال ۲۰۱۸ حدود ۲.۵ ميليون بشكه در روز بود.

سيتي گروپ ايران را بزرگترين عامل غيرقابل پيش بيني براي بازار نفت در سال ۲۰۲۱ خوانده است.

جو بايدن، رييس جمهور آمريكا پيشنهاد حضور در مذاكرات براي احياي برجام را مطرح كرده اما تهران خواستار آن است كه ابتدا تحريمها برداشته شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند كه سومين واردكننده بزرگ نفت در جهان است، اميدوار است بايدن رويكرد ملايمتري در خصوص ايران اتخاذ كند و هند بتواند واردات نفت از ايران را ازسربگيرد. چين با تحريم ها مخالف بوده و آمريكا را متهم كرده فراتر از حوزه قضايي خود عمل كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.