شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

9 نکته‌های توپ فرد در بیماری صرع

۲۷,۰۶۷ بازديد

 

متأسفانه برای بسیاری از افراد مبتلا به صرع، در حدود نیمی از موارد تشخیص داده شده، علت قابل شناسایی مشخصی ندارد. برای انجام هر چه بهتر این تست معمولاً از بیمار تقاضا می شود که شب قبل را بیدار بماند تا بتواند در زمان انجام تست، راحت بخوابد و اجازه داده تست روال طبیعی خود را طی کند. این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تشخیص اینکه فرزند چه فردی دارای ریسک ابتلاء به بیماری صرع است اهمیت بالایی دارد، اظهار میکند: در صورتی که زایمان به خوبی صورت گیرد، هیپوکسی بعد از زایمان دیده نشود، هر بیمار دارای تب و تشنج بلافاصله به پزشک ارجاع داده شود و فاکتورهایی مانند بیخوابی، استرس، استفاده از الکل و سیگارهای خاص و داروهای بدون تجویز پزشک، کاهش یابد، میتواند در کاهش ریسک ابتلاء به بیماری صرع تأثیرگذار باشد. وی اضافه میکند: راهکارهای پیشگیری خاصی از ابتلاء به بیماری صرع وجود ندارد، اما میتوان با درنظرگرفتن عواملی، شدت این بیماری را کاهش داد. امکان پیشگیری از ابتلاء به بیماری صرع وجود دارد؟ کلونازپام با کنترل علائم تشنج، فعالیت الکتریکی سلول های مغز را کنترل می کند و از وقوع تشنج پیشگیری می نماید.این دارو همچنین با شل کردن عضلات منقبض شده در زمان تشنج، کمک به کاهش شدت تشنج نیز می کند.

این می تواند پدر شدن را دشوارتر کند. آنها می توانند علل شایع مشکلات باروری را بررسی و درمان هایی را پیشنهاد کنند که ممکن است کمک کنده باشد. وی میافزاید: یکی از علل بسیار شایع تشنج، ابتلاء به یک بیماری مادرزادی است که با ابتلاء به آن قسمتی از نورونهای مغزی تغییر ماهیت میدهد و عملکرد خود را به خوبی انجام نمیدهد. وی میافزاید: روند درمان این بیماری بر اساس علت ابتلاء به آن در نظر گرفته میشود. افراد مبتلا به صرع اغلب به الگوهای مربوط به زمانی که احتمال وقوع تشنج آن ها بیشتر است، توجه می کنند. بیاطلاعی درباره بیماری و آمیختگی آن با خرافات، سبب بروز مشکلات متعددی مانند شرمساری اجتماعی، بدنامی ناشی از بیماری، طرد از اجتماع، مشکلات استخدام و افت تحصیلی، مشکلات ازدواج، از دست دادن صلاحیت رانندگی و حتی ترس از مرگ میشود و با توجه به افزایش روزافزون آمار مبتلایان به این بیماری، بیش از پیش آگاهیبخشی به افراد جامعه اهمیت مییابد. وجود نگرش منفی نسبت به این افراد یکی از بزرگترین چالشهای مبتلایان به این بیماری و خانوادههایشان محسوب میشود و نبود آگاهی نسبت به علائم، عوارض و عوامل تشدید این بیماری، منجربه پدیدآمدن مشکلاتی از جمله شرمساری اجتماعی، بدنامی، افت تحصیلی، گوشهگیری و خانهنشینی شده است.

از جمله؛ شرایط بیماری ژنتیکی، بیماری مادرزادی واختلال رشد در افراد جوان شایع است و تومورمغزی و سکته مغزی در افراد مسن رایج است و اگر به علت خاصی مانند سکته ،صدمه به سر، خوردن مواد سمی یا مشکلات متابولیک رخ دهند به جای صرع به آن تشنج علامتیِ حاد گفته می شود که در اکثر عوامل باعث به وجود امدن تشنج های بعدی می شوند. به گزارش خبرنگار ایمنا، بیماری صرع یا epilepsy چهارمین بیماری شایع و مزمن در جهان محسوب میشود که در گروه بیماریهای مغز و اعصاب قرار میگیرد. در 50 درصد موارد دیگر، برخی از شایع ترین علل می تواند شامل موارد زیر باشد. در این موارد ممکن است درمانهای دیگری لازم باشد. عموما حداقل دو حمله ی تشنج بدون عوامل تحریکی خاص لازم است تا تشنج صرع مطرح گردد. جعفر مهوری، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری صرع در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار میکند: بعضی عوامل ازجمله آسیبهای ساختاری و ساختمانی مغز، ژنتیک، نقص ایمنی، بیماریهای عفونی و ابتلاء به بعضی بیماریها مانند آلزایمر و پارکینسون، میتواند از علل ابتلای فرد با بیماری صرع باشد، البته عوامل ناشناختهای نیز برای ابتلاء به این بیماری وجود دارد.

عوامل ناشناخته بسیاری برای ابتلاء به این بیماری وجود دارد، اما گسترش شهرنشینی در ۹۰ سال اخیر و زندگی به سبک غربی، حوادث ترافیکی، جنگها، بیماریهای مادرزادی و جسمی و عامل وراثت، از عوامل تأثیرگذار در ابتلاء به این بیماری به شمار میروند. چه عواملی منجر به ابتلاء به بیماری صرع میشود؟ براساس مطالعات انجام شده، بیماران مبتلا به صرع در معرض خطر ابتلاء به انواع گوناگونی از مشکلات روحیوروانی از جمله افسردگی، اضطراب و روانپریشی هستند، این خطر بسته به عواملی متعدد مانند شدت تشنج، سن بیمار و سابقه شخصی و خانوادگی ابتلاء به اختلالات روانپزشکی متغیر است. علائم این بیماری بسیار متغیر است و بستگی به این دارد که این امواج در کدام قسمت مغز ساطع میشود. همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم یکی از انواع روش های تست نوار مغز، تست محروم از خواب است. شاید داروی صرع مصرف کنید که می تواند میزان تولید اسپرم را کاهش دهد یا بر کیفیت آن تأثیر بگذارد. شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه لوتیراستام می تواند بر تعداد و کیفیت اسپرم تولید شده نیز تأثیر بگذارد. البته، تشنج های آتونیک در صرع های کانونی نیز مشاهده شدهاند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.