یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

معرفي ۶ تا از بهترين سريال هاي چيني جذاب (آپديت 2023)

۱۳۰ بازديد

سينماي شرق آسيا مملو از سريال‌هاي تاريخي، فانتزي و بسيار جذاب است كه در اين مقاله مي‌خواهيم به معرفي 6 تا از بهترين سريال هاي چيني آن بپردازيم. سعي شده‌ است گلچيني از بهترين و سرگرم‌كننده‌ترين سريال‌ها در اين قسمت براي شما معرفي شوند كه مي‌توانيد تا مدت‌ها با آن سرگرم شويد. توجه كنيد كه در ليست ترتيب خاصي وجود ندارد اما همه سريال‌ها ارزش بسيار بالايي براي مشاهده دارند. شما مي‌توانيد دلايل و داستان‌هاي هركدام از اين 6 تا بهترين سريال هاي چيني را در متن مشاهده كنيد.



معرفي سريال هاي چيني
همه ما از سينماي شرق آسيا، غالبا با آثار و فيلم‌هاي كره جنوبي آشنا هستيم. اين موضوع سبب شده است تا غالبا فقط به آثار اين كشور پرداخته شده و از بهترين سريال هاي چيني و كشورهاي ديگر غافل شويم. به همين خاطر است كه مي‌خواهيم در اين مقاله به معرفي چند اثر برتر در زمينه سريال هاي چيني را به شما معرفي كنيم. در ابتدا بايد به معرفي سريال‌هاي چيني بپردازيم.



درام‌هاي تلويزيوني كه در چين ساخته مي‌شوند، با عنوان C-drama يا C-dorama شناخته خواهند شد. اين آثار غالبا مرتبط با درام هاي تلويزيوني منشا گرفته از چين يا منطقه چين بزرگ است. نكته‌اي كه جالب است بدانيد، اين است كه چين بيش از هر كشور ديگري درام تلويزيوني توليد مي‌كند. محبوب‌ترين ژانر درام در چين، ژانر مربوط به فيلم‌هاي عاشقانه فانتزي است به حدي كه از 47 مورد از 50 درام پربيننده در اين كشور در سال 2016، همگي آنها در اين ژانر طبقه بندي مي‌شوند. هرچند ممكن است در غرب آسيا شاهد پخش بهترين سريال هاي چيني نباشيم، اما بايد بدانيد كه درام‌هاي تلويزيوني چيني محبوب هستند و به طور منظم در سراسر آسيا پخش مي‌شوند. به عنوان مثال كشورهايي همچون ويتنام، مالزي، سنگاپور، تايلند، اندونزي، فيليپين، سريلانكا و كامبوج، از جمله مناطقي هستند كه غالبا تحت تاثير اين درام‌ها قرار مي‌گيرند.



در كشور چين نيز همانند كره جنوبي، از دهه 1990 فيلم‌ها و سريال‌هاي تاريخي به عنوان ژانر اصلي و پرطرفدار شناخته مي‌شدند. اين موضوع سبب شده است تا آثار خوبي در اين سبك فيلم‌ها ساخته شوند. در اين ميان مي‌توان به آثاري همچون خاكستر عشق، داستان قصر يانشي، سفر گل، شاهزاده خانم وي يونگ، فقط يك لبخند بسيار جذاب است، عشق ابدي، افسانه ژن هوان، قلب سرخ، نيروانا در آتش، The Mystic Nine، The Untamed اشاره كرد كه توانسته‌اند تاكنون ميلياردها بازديد را از سايت‌هاي مختلف چيني دريافت كنند. برخي از اين آثار به حدي جذاب ساخته شده‌اند كه در زبان‌هاي ديگر نيز بازسازي شده‌ است.

 

معرفي 6 تا از بهترين سريال هاي چيني
حال مي‌خواهيم به سراغ معرفي 6 تا از بهترين سريال هاي چيني جذاب و زيبا برويم كه بدون اتلاف وقت بايد در مورد آن گفت:



1- سريال The Advisor’s Alliance
يكي از سريال‌هاي پرهزينه با بودجه 58 ميليو دلار است كه بيش از 6 هزار لباس براي اين سريال ساخته شده و دوره ساخت آن بيش از 5 سال به طول انجاميد. اين سريال توانسته است كه دلايلي مختلفي اعم از طرح داستاني، فيلمبرداري و بازي حرفه‌اي از سوي بازيگرانش مورد تحسين قرار بگيرد. يكي از آمارهاي جذاب در اين زمينه، تماشاي بيش از 6 ميليارد بازديد در پلتفرم چيني Youku است كه براي اين اثر ثبت شد. همچنين سريال اتحاد مشاوران توانسته است تا 8.2 امتياز از 6 را در Douban كسب كند. Douban يك پايگاه داده اجتماعي چيني است. جذابيت اين سريال همچنين باعث شد تا يك بازي موبايل اقتباس شده از آن نيز منتشر گردد. با اين حال، برخي از منتقدان خط تاريخي نادرست، جزئيات اضافي و نيز برخي از صحنه‌هاي مدرن در سريال را باعث حواس پرتي و تخريب روحيه مي‌دانند.

اين سريال در سال 2017 با تمركز بر زندگي شخصيت به نام سيما يي ساخته شده است و به 2 فصل تقسيم مي‌شود كه قسمت اول بر روي زندگي اوليه اين شخصيت تحت فرماندهي جنگ سالار كائو كائو و نقش او در كمك به اين فرمانده پي در جنگ قدرت با برادرش، كائو ژي، براي جانشيني كائو كائو تمركز دارد. اين سريال در ژانر تلويزيوني، تاريخي و هيجان انگيز ساخته شده است.

در قسمت دوم، در نزديكي پايان سلطنت كائو داستان شروع مي‌شود و به مشاركت سيما در ايالت وي پس از انحلال كامل سلسله هان تمركز مي كند. در اين بخش، او با فرماندهي ارتش در برابر ايالت‌هاي رقيب وو و شو (كه در سريال‌ها توسط مقامات خود به عنوان “هان” ناميده مي‌شود) رتبه‌ها و درجه‌هاي پيشرفت را پشت سر مي‌گذارد و در نهايت به يك چهره قدرتمند و نائب السلطنه سومين امپراتور كائو وي مي‌شود. در نهايت حدود 15 سال پس از مرگ سيما يي، نوه او سيما يان اقدام به غصب تاج و تخت كائو وي را نموده و در نهايت سلسله جين را در سال‌هاي 266-420 جايگزين مي‌نمايد.


2- سريال Eternal Love
شايد بتوان سريال عشق ابدي را يكي از بهترين سريال‌هاي تاريخ در دهه گذشته دانست كه در سال 2017 ساخته شده و توانسته است بازديدكنندگان بسياري را هم در چين و هم دركشورهاي مختلف اعم از كشور ما داشته باشد. ژانر براي طبقه بندي اين سريال، از نوع تاريخي، فانتزي و نيز عاشقانه است. همچنين در چين از آن به نام‌هاي “سه زندگي، سه جهان” يا “6 مايل از شكوفه‌هاي هلو” نيز ياد مي‌شود. اين سريال داراي 1 فصل است و در كل از 58 قسمت تشكيل مي‌شود. از جمله افتخارات و دانستني‌هايي كه بايد در مورد اين سريال بدانيد، مي‌توان گفت:

اين سريال از سال 2018 توانسته از بيش از 50 ميليارد بازديد داشته باشد. در نتيجه آن را به عنوان پربيننده ترين سريال تلويزيون در جهان مي‌شناسيم.
با توجه به جذب موجي عظيم از تماشاگران خارجي، بايد اين سريال را به عنوان يك رنسان در درام و بهترين سريال هاي چيني دانست.
از جذابيت‌هاي آن كه قابل تحسين است بايد به ديالوگ‌ها، صحنه‌هاي زيبا و رمان يا داستان قوي آن اشاره كرد.
به صورت خلاصه در مورد داستان اين سريال بايد گفت پس از يك جنگ طولاني، يك قبيله به نام قبيله جاويدان با هزينه‌هايي بسيار سنگين موفق مي‌شود تا ارباب شيطاني را مهر و موم كند. با اين حال 70 هزار سال از آن واقعه مي‌گذرد و قفل شكسته مي‌شود و ارباب شيطان از آن خارج مي‌گردد. حال اين فرد كه با عنوان باي كيان شناخته مي‌شود، عاشق فردي به نام يه هوآ مي‌شود ولي داستان جوري پيش مي‌رود كه فردي مي‌خواهد به خاطر حسادت رابطه آنها، با توطئه چيني ميانه آنها را برهم بزند.

 

3- سريال The Flame’s Daughter
اگر به دنبال يك سريال فانتزي بسيار جذاب هستيد، لازم است رتبه دوم از بهترين سريال هاي چيني را در اين مقاله مشاهده كنيد. سريال دختر آتش چيني در سال 2018 ساخته شده است. اين سريال توسط رماني به نام مينگ شيائكسي ساخته شده است و در سبك و ژانر عاشقانه و فانتزي مي‌باشد. جالب است بدانيد كه اين سريال توسط همان تيم سازنده‌اي كه توانسته‌اند سريال موفق عشق ابدي را بسازند، توليد شده است. همچنين جالب است بدانيد كه اين سريال توانسته است پخش بين المللي را نيز داشته باشد كه در كشورهاي مالزي، فيليپين و تايلند انجام شدند. قابل ذكر است كه اين سريال، در مجموع داراي 1 فصل است كه در آن 52 قسمت وجود دارند.

داستان در اين سريال بدين گونه است كه Lie Ru Ge دختر استاد Lie Huo Manor است كه قدرتمندترين فرقه جيانگ هو مي‌باشد. او چهره شاد و زيبايي دارد. او درگير عشق با سه مرد در زندگي اش مي‌شود. يكي (شوئه) فقط به خاطر شانس ملاقات دوباره با او وارد زندگي جاودانگي مي‌شود، با اين حال او با عشقي نافرجام براي هميشه نفرين شده است. ديگري (يو) مردي ملايم، دوست داشتني و فلج است كه در نهايت غالب حواس خود را از دست مي‌دهد. در نهايت مرد مغروري (فنگ) است كه اولين عشق او و كسي است كه قلب او را شكسته با اينكه وعده ازدواج را به او داده بود.



4- سريال Guardian
عنوان ديگري كه مي‌توان براي تكميل ليست بهترين سريال هاي چيني بيان كرد، سريال نگهبان نام دارد. اين عنوان را مي‌توان يكي از بهترين درام هاي چيني با بازيگري شخصيت‌هاي برجسته و جذاب آن دانست كه توانسته‌اند نقش خود را به خوبي انجام دهند. همچنين برخي از آهنگ‌ها در اين سريال نيز بسيار جذاب و حماسي ارائه شده است. اين سريال فانتزي از رماني به همين نام اقتباس شده است و در مورد دو نفر كارآگاه و پروفسور به نام‌هاي ژائو يونلاي و نيز شن وي مي‌باشد. اين سريال توانسته است به صورت گسترده‌اي مخاطبان بسياري را به خود جلب كند. همچنين ميزان بازديد آن به بيش از 1.8 ميليارد بار رسيده است و محبوبيت گسترده‌اي را در سطح بهترين سريال هاي چيني دارد. از جمله مواردي كه مي‌توان در مورد اين سريال بيان كرد، عبارتند از:

گاردين نقدهاي خوبي را براي اين سريال درنظر گرفته است كه مهم‌ترين آن همان خط داستاني پيشرو و نيز درام تاثيرگذار آن است.
با اين حال ممكن است اين سريال به واسطه غيرپيچده بودن، مورد انتقال برخي افراد قرار گرفته باشد.
اين سريال توانسته است در سومين جشنواره فيلم و تلويزيون شبكه به عنوان محبوب‌ترين سريال اينترنتي برنده جايزه شود.
در رابطه با داستاني كه در اين سريال وجود دارد بايد گفت اين سريال در مورد جهاني است كه در آن 3 گونه موجود در كنار هم زندگي مي‌كنند. انسان‌ها و 2 مورد ديگر. به لطف يك توطئه، اين هم زيستي كه تاكنون مسالمت آميز بوده، در حال بهم خوردن است و اين مشكل بزرگي براي اين جامعه در نظر گرفته مي‌شود. حال يك كارآگاه و پروفسور دانشگاهي مي‌بايست مامور خنثي كردن اين توطئه باشند كه اين موضوع منجر مي‌شود تا دچار داستان‌هاي مختلفي شوند.

 

5- سريال The Untamed
از بهترين سريال هاي چيني جذاب ديگري كه توانسته است در IMDB امتياز 8.8 را دريافت كند، مي بايست به سريال خوشنام The Untamed اشاره كرد. اين مجموعه تلويزيوني براساس رماني به نام Mo Dao Zu Shi ساخته شده است و در آن داستان پيرامون 2 تزكيه كننده روح است كه به گذشته غم انگيزي وارد مي‌شوند. اين سريال داراي دو بخش است كه فصل اول، 50 قسمت دارد و بخش تجاري آن نيز در 20 بخش ضبط شده است. اين سريال توانست از نظر پژوهش سمعي و بصري اينترنتي چين رتبه اول را در سال 2019-2020 دريافت كند. در پي محبوبيت بسيار خوبي كه توانست اين سريال پيدا كند، دو اسپين آف نيز براي شخصيت‌هاي آن ضبط شده‌اند كه شامل سفر مرگبار (2019) و مردگان زنده (2019) مي‌باشد. جالب است بدانيد كه تا سالگرد دو سالگي پخش اين مجموعه، بيش از 9.5 ميليارد بازديد براي آن ثبت شده است. براساس اين داستان نيز بازي موبايلي به نام NetEase Games ساخته شده است.

اما در مورد داستان اين مورد از بهترين سريال هاي چيني بايد گفت كه داستان در مورد 2 شاگرد با استعداد از قبيله‌هاي محترمي هستند كه با نام‌هاي وي وو شيان و لان وانگ جي شناخته مي‌شوند. اين دو در طول آموزش تزكيه با هم آشنا مي‌شوند و به‌طور تصادفي رازي را كشف مي‌كنند كه سال‌ها به دقت پنهان شده بود. آنها با به دست گرفتن ميراث اجداد خود، تصميم مي گيرند جهان را از شر تهديد شوم خلاص كنند اما در يك چرخش دراماتيك، وي وو شيان مي‌ميرد.جوان ايراني (irjavan.com)

شانزده سال بعد، وي وو شيان از طريق يك مراسم فداكارانه به زندگي بازگردانده مي‌شود. او خود را پشت يك نقاب پنهان مي‌كند و هويت احضاركننده خود را بر عهده مي‌گيرد. پس از مدتي، وي وو شيان دوباره با لان وانگ جي متحد مي‌شود و آنها شروع به كار با هم مي‌كنند تا رازهايي را كه در پي آن بودند را حل كرده و حقيقت پشت وقايع گذشته را كشف كنند. هرچند در اين سريال، بازيگران بسيار مطرح و بودجه كلاني صرف نشده است اما پس از مشاهده چند قسمت، مي‌توانيد در داستان آن غرق شده و با مشاهده 50 بخش آن، به راحتي سريال  The Untamed (بي وقفه) را جزو نمايش‌هاي برتر در شرق آسيا رده بندي كنيد.

 

6- سريال Meteor Garden
از جمله عناوين بسيار جذابي كه مي‌بايست در اين مقاله به معرفي آن بپردازيم، لازم است به سريال Meteor Garden اشاره كرد. اين نمايش در سال 2018 ساخته شده است و از سريال ژاپني شوجو مانگاي پسران (Boys over Flowers) اقتباس شده است. ساخت فيلم در شانگهاي و لندن انجام شده است. علت ذكر نام اين نمايش در ليست بهترين سريال هاي چيني، نمره و فيدبك بالايي است كه براي آن در IMDB ثبت شده است. شما مي‌توانيد امتياز 7.9 را از بين 4.5 هزار راي مشاهده كنيد. كمتر پيش مي‌آيد كه سريال‌هاي چيني بتوانند نمرات و فيدبك‌هاي اينچنيني را بدست آورند.

در مورد داستان اين سريال بايد گفت يك دختر معمولي در معتبرترين مدرسه كشور پذيرفته مي شود، جايي كه با F4 روبرو مي شود، يك گروه انحصاري متشكل از چهار نفر از ثروتمندترين و خوش تيپ‌ترين پسر مدرسه كه با نام‌هاي دائو مينگ سي، هوآ زه لي، شي من و مي زو شناخته مي‌شوند.

شان كاي يك دختر 18 ساله از خانواده‌اي است كه به سختي مي‌توانند مخارج زندگي خود را تامين كنند. با توجه به اين موضوع، او در مدرسه‌اي پذيرش شده كه فقط نخبگان طبقات بالاتر را مي‌پذيرد. پس از ورود، او بلافاصله با همكلاسي‌هايش به خصوص فردي به نام دائو مينگ سي، كه لوس، مغرور و قلدر است، درگير مي‌شود. پس از يكسري اذيت‌ها زماني كه او مي‌خواهد تسليم شود، هوآ زه لي ظاهر مي‌شود تا به او كمك كند. در نهايت، چهار پسر شروع به تصديق شخصيت تسليم ناپذير شان كاي مي‌كنند، شخصيتي كه معناي نام او را تحقق مي‌كند، يعني علف هرزي كه هرگز نمي‌توان آن را از بين برد.

 

پرسش‌هاي متداول
در انتهاي اين مقاله راجع به بهترين سريال هاي چيني مي‌تواند به چند پرسش متداول اشاره كرد كه عبارتند از:

كدام درام‌هاي چيني را مي‌توان جزو محبوب‌ترين ها دانست؟
در پاسخ به اين پرسش، مي‌توان چند عنوان را ذكر كرد كه توانسته‌اند امتياز +7.2 را دريافت كنند. از جمله مي‌توان به سريال‌هاي آكادمي نظامي، Put Your Head On My Shoulder، Go Go Squid، You Are My Glory و غيره اشاره كرد.

ليست بهترين سريال هاي چيني را نام ببريد.
از ديگر عناويني كه مي‌توان علاوه بر 6 تا از بهترين سريال هاي چيني در اين ليست نام برد، بايد به The Blue Whisper، Royal Feast، Reset، The Oath of Love و نيز Love Between Fairy and Devil اشاره كرد.

 

معرفي ۶ تا از بهترين سريال هاي چيني جذاب (آپديت 2023)

بهترین فیلم های چینی

سینمای چین از جمله مهمترین سینماهای جهان که نام آن را نسبت به سینمای اروپا و هالیوود و حتی سینمای ژاپن و کره جنوبی کمتر شنیده‌ایم، محسوب می‌شود. کشور چین تاکنون آثار ارزنده متعددی را به سینمای جهان عرضه کرده است که تعدادی از این آثار در سراسر دنیا محبوبیت و طرفداران خود را پیدا کرده‌اند. همچنین جا دارد اشاره کنیم که تعدادی از بزرگترین استودیوهای فیلمسازی جهان در کشور چین قرار دارند. بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم سینمایی کشور چین معمولا متفاوت تر از فیلم‌های کشورهای دیگر اند، اکثر آن‌ها مضامینی عمیق و جدی دارند. البته نباید از برترین فیلمهای سینمای چین در ژانرهای کمدی و عاشقانه نیز بگذریم اما گویی بهترین فیلم های ساخت چین نیز شبیه محیط خود کشور هستند. همراه پلازا باشید تا تعدادی از بهترین فیلم های چینی تاریخ سینما را با همدیگر مرور کنیم. برای آشنایی با بهترین فیلم‌های چینی ترسناک نیز می توانید به این مقاله از پلازا مراجعه کنید. راهنمای سفر به چین
 معرفی لیست بهترین سریال های چینی
1. ایپ من (Ip Man) | بهترین فیلم های چینی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.