یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

اسپیکر چیست؟ فناوری انتشار چیست؟ راوی کیست و جایگاه این هنر کجاست؟

۱۱۷ بازديد


1️⃣ کلمات و عبارات چیست؟

گفتار، هنر و فن معنادار ساختن زبان نوشتاری به منظور برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم با حفظ اعتماد به نفس گوینده با استفاده از اندام های گفتاری مناسب و هماهنگی مناسب برای دستیابی به دانش و درک همه جانبه از زبان مادری و ادبیات آن است.

یادگیری فن بیان یعنی مطالعه اصول و قواعد بیان صحیح.

2️⃣ گوینده کیست؟

گوینده فردی است با توانایی ها و ویژگی های مناسب و سالم در اندام های گفتار، دارای ویژگی های تربیتی و خانوادگی و همچنین دارای ویژگی های تحصیلی و اکتسابی که از نظر علوم ارتباطات و جامعه شناسی می تواند پیام هایی را که در بیان مناسب بیان می شود ارسال کند. برای شنونده ترجمه

3️⃣ این مکان هنری کجاست؟

هنر گویندگی و سخنوری زهرا شیراجمدی اغلب در نزد گروهی از هنرمندان به عنوان یک عادت تلقی می شود و یادگیری تنها نیاز آنهاست، اما حقیقت این است که هرکسی زبانی را فرا می گیرد باید این هنر را بیاموزد، البته هنرمندانی که شغل دارند. با صدا می تواند کل فن را به طرز ماهرانه ای آموزش دهد و از آن به طرز ماهرانه ای استفاده کند.

بیان واقعی نیاز همه متکلمان روی زمین است.

و فن بیان نیاز همه هنرمندانی است که به نوعی با صدا سروکار دارند.

ما باید از قدرت زبان خود برای آینده استفاده کنیم.

هنر ارائه به شغل شما کمک خواهد کرد.

ارتباط کلامی در رفتار انسان و تعامل اجتماعی بسیار مهم است. اگر به دقت نگاه کنیم، می بینیم که تفاوت زندگی انسان با سایر جانداران و حیوانات این است که از طریق گفتار ارتباط برقرار می کند.

«گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن» جنبه های اصلی ارتباطات انسانی است و بر اساس نتایج تحقیقات علمی، شنیدن 42 درصد، صحبت کردن 32 درصد، خواندن و مطالعه 15 درصد و نوشتن 11 درصد از این مهارت هاست. همانطور که این تحقیق نشان می دهد، 74 درصد از این مهارت ها به صحبت کردن و شنیدن اختصاص دارد، در حالی که با وجود بار تحصیلی، تنها 26 درصد به خواندن و نوشتن اختصاص دارد.

کلام هدیه ای آسمانی از سوی خداوند به انسان است و این هدیه دلیل برتری انسان بر حیوانات است. این روشی است که به اصطلاح حیوانات با مردم صحبت می کنند.

نوع و لحن صدا و خصوصیات آن امری غریزی، ارثی و خدادادی است، اما توانایی گفتار، تکلم و فن بیان. مهارت ها و توانایی هایی هستند که نه بر اساس خاستگاه یا غریزه بلکه از طریق آموزش، تمرین و تجربه به دست می آیند، این آموزش نیز مانند سایر آموخته ها باید از دوران نوجوانی و جوانی با استعداد و بهره وری طبیعی آغاز شود. عشق، علاقه و ... او برای سخنرانی و حضور در جمع به خوبی آماده خواهد شد.

با مطالعه تاریخ تمدن بشری مشخص می شود که مردم از دیرباز این روش ها را می شناختند و از این موهبت ویژه برای پیشبرد اهداف خود و متقاعد ساختن دیگران استفاده می کردند، اما به طور قطع مشخص نیست که اولین بار چه کسی و چگونه قوانین آنها را وضع کرده است. هنر را در بین مردم رواج داد. آنچه برای بیان مقاصد خود به کار می برند علم بلاغت است، سخن گفتن هنر است و هنر اقناع و اقناع لذت است.

شاید کسانی که از نظر حرفه ای و شغلی با گفتار و گفتار سر و کار ندارند معتقدند که این هنر برایشان مفید است و آیا می تواند در زندگی و ادامه کارشان موثر و مفید باشد یا خیر؟

تجربه گوینده متن احساسی نشان داده است که در هر حرفه و حرفه ای اگر فن بیان درست و تکنیک بیان مناسب و زیبا را بدانیم، می توانیم از آن برای ارتقای کیفیت کار خود استفاده کنیم.

بیایید به اطراف نگاه کنیم؛ می بینیم که اگر یک تاجر یا یک فروشنده، یک کارمند یا مدیر شرکت، یک راننده تاکسی، یک معلم، یک استاد دانشگاه، به طور کلی، همه کارآفرینان آداب گفتار، فن بیان، نحوه صحبت کردن را می دانند و یاد می گیرند. حتی در سطح پایه اندازه این است که چقدر در کار و حرفه خود موثر و کارآمد هستند و مشتری جذب می کنند و درآمد بیشتری کسب می کنند، در حالی که اصول اولیه و اساسی زندگی امروز در دنیای مدرن را ارتباطات، زبان و فن بیان می نامند.

خرید اسپیکر یکی از مواردی است که باید با دقت و بازنگری انجام شود تا بهترین تجربه صوتی را برای شما فراهم کند. در این راستا، نکات خرید اسپیکر که با نظر گرفتن آن‌ها می توانید خرید مفیدی داشته باشید را فراموش نکنید. اولین نکته این است که باید نیازهای خود را به خوبی شناسایی کنید. این شامل مکان استفاده (داخل خانه، محیط کار، یا استفاده خارج از منزل)، نوع استفاده (برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا بازی کردن) و حجم صدا مورد نظر شما است. همچنین، می‌توانید به ویژگی‌های فنی مانند توان خروجی، پاسخ فرکانسی، اتصالات (مانند بلوتوث یا درگاه AUX) و امکانات اضافی (مانند کنترل از راه دور یا ورودی میکروفن) توجه کنید.

 

در ادامه، مهم است که اسپیکر مورد نظر خود را از نظر کیفیت صدا و ساختار فیزیکی بررسی کنید. بهتر است قبل از خرید، صدای آن را به گوش ببرید و از کیفیت باس، تعادل صدا و عمق صدا اطمینان حاصل کنید. همچنین، از جنس و ساختار فیزیکی آن مطمئن شوید که با دیگر وسایل دکوراسیون محیطی خود هماهنگ است و یا در صورت نیاز به قابلیت حمل و نقل، وزن و ابعاد آن را بررسی کنید. در نهایت، باید قیمت اسپیکر مورد نظر را با کیفیت آن مقایسه کرده و تصمیمی متعادل و بهینه برای خرید انجام دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.