پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

مهاجرت به ترکیه

۳ بازديد


نگاهی اجمالی به ترکیه

موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ترکیه همیشه این کشور را جذاب کرده است. ترکیه از نظر مساحت یکی از بزرگترین کشورهای منطقه است که نیمی در اروپا و نیمی دیگر در آسیا قرار دارد و پل ارتباطی بین این دو قاره است. این کشور توسط کشورهای مختلف احاطه شده است و دارای بزرگترین باغ های جهان است. ایران آذربایجان عراق سوریه ارمنستان و گرجستان کشورهای همسایه هستند و دریای مدیترانه و دریای سیاه قسمت غربی و شمالی این کشور را در بر می گیرد. پایتخت ترکیه آنکارا است و معروف ترین شهر این کشور شهر بندری استانبول است. حدود 3.9 میلیون مهاجر در این کشور زندگی می کنند که بیشتر آنها سوری هایی هستند که به دلیل ادامه جنگ در کشورشان به ترکیه مهاجرت کرده اند. علاوه بر این افزایش کیفیت دانشگاه های این کشور و انطباق آنها با سیستم آموزشی اروپا، دانشجویان خارجی زیادی را به تحصیل در دانشگاه های ترکیه سوق داده است.

نحوه مهاجرت به ترکیه

متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند می توانند از طرق مختلف به ترکیه مهاجرت کنند. البته توجه به این نکته ضروری است که تمامی راه های مهاجرت به ترکیه منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. راه های مهاجرت به ترکیه:

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق کار

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

مهاجرت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به دلیل تولد فرزند

مهاجرت از طریق پناهندگی

در ادامه این مقاله در مورد هر یک از این روش ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

تحصیل در ترکیه در مدارس و دانشگاه های مختلف انجام می شود. دانش آموزان این کشور از سن 7 تا 18 سالگی در مدرسه تحصیل می کنند و سپس به دانشگاه می روند. تحصیل به سه دوره ابتدایی، اول راهنمایی (راهنمایی) و دوم راهنمایی (ورزشگاه) تقسیم می شود که تحصیل دانش آموزان تا پایان دوره راهنمایی اجباری و سپس اختیاری است. مدارس دولتی ترکیه آموزش رایگان به دانش آموزان ارائه می دهند و مدارس خصوصی شهریه دریافت می کنند. مدارس بین المللی نیز برای دانشجویانی که می خواهند در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند مناسب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ترکیه مدارس ایرانی وجود دارد که کادر مدرسه ایرانی هستند و تمامی دروس طبق استانداردهای آموزشی ایران تدریس می شود. برای طلاع از شرایط مهاجرت به ترکیه با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.


تحصیل در این دانشگاه به 3 مرحله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. در ترکیه دانشگاه های دولتی به طور کلی در ترکیه تحصیل می شوند و دانشگاه های خصوصی بر دو نوع هستند: دانشگاه های دولتی و خصوصی. سیستم آموزشی در دانشگاه های ترکیه مطابق با توافقنامه بولونیا می باشد، بنابراین مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور مورد پذیرش بسیاری از کشورهای اروپایی است. برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنید. نمرات و معدل بالا و همچنین تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی (بسته به دانشگاه معتبر) برای موفقیت در پذیرش الزامی است. دانشجویان باید توجه داشته باشند که تحصیل در ترکیه به تنهایی به منزله اقامت دائم در این کشور نمی باشد و برای اخذ اقامت دائم و تابعیت ترکیه باید ویزای خود را تغییر دهند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

کار در ترکیه نیز یکی از راه های رایج مهاجرت به این کشور می باشد. برای استخدام در این کشور متقاضیان باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای داشته باشند. کارجویان برای دریافت پیشنهاد شغلی باید رزومه خود را به شرکت مربوطه ارسال و در صورت تایید کارفرما مدارک دیگری را ارائه دهند. تسلط به زبان ترکی یکی از الزامات لازم برای دریافت پیشنهاد شغلی است زیرا اکثر افراد در ترکیه نمی توانند از طریق انگلیسی ارتباط برقرار کنند. پس از توافق با کارفرما و امضای قرارداد بین وی و کارجو، کارفرما باید به وزارت کار و امور اجتماعی مراجعه و برای کار خارجی اقدام کند. در صورت تایید وزارت نیرو، متقاضی می تواند ویزای کار و اقامت یک ساله دریافت کند.

دانشجویان مقیم ترکیه با مدرک فوق لیسانس و دکترا می توانند با مجوز دولت آن کشور به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند، اما به دلیل نرخ بالای بیکاری، دانشجویان دانشگاه اجازه کار در ترکیه را ندارند. کسانی که یک سال در ترکیه کار کرده اند و بیمه و مالیات پرداخت کرده اند می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه را درخواست کنند.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی می توانند 5 نوع شرکت مختلف را در ترکیه ثبت کنند: شرکت سهامی، شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت گروه. ثبت هر یک از شرکت ها قوانین خاص خود را دارد و سرمایه خاص خود را می طلبد. متقاضیانی که می خواهند از طریق ثبت شرکت به ترکیه مهاجرت کنند، باید کارگران ترک 5 را استخدام کنند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و مالیات بپردازند. در این صورت پس از 5 سال کار و زندگی در ترکیه می توانند به طور دائم در این کشور اقامت داشته باشند.

خرید ملک و مهاجرت به ترکیه

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باعث شده بسیاری از ایرانیان به ترکیه مهاجرت کنند. در این روش متقاضیان باید 400000 دلار ملک یا خانه در آن کشور خریداری کنند و به مدت 3 سال آن را نفروشند. در این صورت آنها می توانند برای اقامت دائم ترکیه اقدام کنند. برای جذب سرمایه گذاران خارجی بیشتر، بانک های ترکیه به افرادی که حق خرید ملک در این کشور را دارند وام می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.